HS-guld-matt-guld-logo.png

 

Hotell Skeppsbron söker Receptionist

Hotell Skeppsbron tillsätter tre nya tjänster med start omgående. 

·      En halvtidstjänst måndag till fredag 15-19.

·      Två stycken helgtjänster. Ni kommer arbeta varannan helg 15-19.

Tidigare erfarenhet är inget krav men meriterande.

Våra ledord

Service i världsklass, nytänkande, känsla, värme och humor.

Om Hotell Skeppsbron

Hotell Skeppsbron ligger i Gamla Stan i Stockholm. Vi är ett litet hotell om 10 rum, 3 lägenheter och en konferenslokal. Hotell Skeppsbron öppnades 2016 och ägs och drivs av systrarna Ellinor och Mikaela som även driver den mindre event- och konferensanläggningen Ekuddens Vandrarhem på Gålö.

Om tjänsten

Din roll är placerad på Hotell Skeppsbron i Gamla Stan men som vår receptionist sköter du även kommunikation och bokningar med gäster från våra systerverksamheter Ekuddens Vandrarhem och Divine Living Apartments. 

Under ditt pass jobbar du själv på hotellet. Förutom de övergripande ansvarsområdena i receptionen så är ni även kvalitetsansvarig för hotellet som helhet och dess faciliteter under ditt arbetspass. Era ansvarsområden inkluderar likväl:

  • Hotell- och konferensgästernas trivsel
  • Allmän teknisk samt praktisk problemlösning
  • Kassahantering
  • Leverantörskontakt, inventering och beställningar
  • Bokningssystemet Sirvoy samt externa bokningskanaler
  • Viss städning ingår i tjänsten

Dina egenskaper

Du värdesätter en härlig energi på din arbetsplats där du är med och sprider den. Du vet vad service i världsklass innebär och du brinner för att skapa en varm, proffsig och bestående känsla hos våra gäster som dröjer sig kvar. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och du trivs med att arbeta självständigt. Här jobbar vi i ett litet team där vi ser till att hjälpa varandra och du förstår och värdesätter betydelsen av ett fungerande teamwork. Är du någorlunda händig och inte har tummen mitt i hand så är det en merit, annars är detta något du kommer lära dig.

Det absolut viktigaste för oss är att du är rätt person som besitter rätt inställning, Du är ansvarstagande, snabbtänkt, självgående och lösningsorienterad samt har en känsla för detaljer. Du kan konsten att alltid leverera service i världsklass i alla situationer.

Krav

  • Du ska tala svenska och engelska flytande samt ha goda kunskaper i både tal och skrift
  • Rökfri

 

Meriterande

  • Tidigare serviceerfarenhet
  • Hotell/turism utbildning
  • Övriga språkkunskaper

 

Övrigt

  • Vi tillsätter en halvtidstjänst samt två helgtjänster på rullande schema varannan helg.
  • Arbetstider: vardagar och helger 15-19
  • Rekrytering sker löpande.

 

Välkommen att skicka personligt brev och CV till mikaela@hotellskeppsbron.se. Märk ditt mail med vilken tjänst du söker, halvtid eller helg.

OBS. Vänligen respektera att personliga besök undanbedes på hotellet.